Παιδική Στοματική Υγιεινή, με τα προϊόντα της FREZYDERM για κάθε ανάγκη. Αποτελεσματική προστασία και καθημερινή Φροντίδα. Ανακάλυψε τα!

Newsletter

Γραφτείτε στο μηνιαίο ηλεκτρονικό ενημερωτικό έντυπο για τα νέα και τις δραστηριότητες της Τροφούπολης!

Συλλογή ανεξάρτητου περιεχόμενου

ΕΙΣΟΔΟΣ

Πρόσφατα Άρθρα & Νέα

  • Νικητές 8ου τεύχους του περιοδικού "Διατροφούληδες"

    Αυτό είναι το εξώφυλλο του τεύχους 8:

    455

     

    Και αυτοί είναι οι τυχεροί νικητές των διαγωνισμών:

  • Μοιράζουμε ΔΩΡΑ σε όλα τα παιδιά!!!

    427

     

    Το Πρόγραμμα Χριστουγέννων του Διατροφότοπου

     

    Δευτ 10/12: Είσοδος ΜΟΝΟ 4€/παιδί (πρωί & απόγευμα)

  • Τι να αγοράζετε και τι να μαγειρεύετε στα παιδιά σας

    424

    Τα πρόχειρα-έτοιμα φαγητά δε θα πρέπει να έχουν θέση στη διατροφή του παιδιού σας. Ξεκινήστε με φρέσκα τρόφιμα: άπαχο κρέας, ψάρι, πολλά φρέσκα ή αποξηραμένα φρούτα και φρέσκα ή κατεψυγμένα λαχανικά, μερικά όσπρια, δημητριακά και ψωμί ολικής άλεσης, γάλα και γιαούρτι χαμηλό σε λιπαρά, φρέσκους χυμούς φρούτων, αυγά, ζυμαρικά ολικής άλεσης, καστανό ρύζι, ξηρούς καρπούς και σπόρους. Αν έχετε πολυάσχολο καθημερινό πρόγραμμα και πρέπει κάποια στιγμή να καταφύγετε σε επεξεργασμένες τροφές, ψάξτε για προϊόντα με χαμηλό νάτριο και κορεσμένα λίπη. Αποφύγετε οτιδήποτε με την ένδειξη “υδρογονωμένο” γιατί περιέχει μεταλλαγμένα λιπαρά.

  • Παρέχοντας πληροφορίες σχετικά με τις τροφές

    419

    Η διαδιακασία περιλαμβάνει την εκπαίδευση των παιδιών για να καταλάβουν τις πληροφορίες που υπάρχουν γύρω μας, καθώς επίσης και την ανεύρεση πληροφοριών που μπορεί ένα παιδί να βρίσκει ενδιαφέρουσες.

     

    Συζητήστε γύρω από τα βασικά συστατικά της Μεσογειακής Διατροφή-Πυραμίδας και ρωτήστε τα παιδιά αν μπορούν να τοποθετήσουν τα αγαπημένα τους φαγητά σε κάποια από τις ομάδες τροφίμων. Προσπαθήστε μαζί με τα παιδιά να αντιληφθείτε κατά πόσο η συνήθης διατροφή τους είναι σωστά ισορροπημένη ή υπάρχουν πολλές τροφές από μια ομάδα και όχι αρκετές από κάποιες άλλες.

  • Στρες: Τι είναι και ποιοι παράγοντες το προκαλούν

    416

    Το στρες αποτελεί μία κατάσταση δυσαρμονίας, κατά την οποία η ομοιόσταση, η ισορροπία δηλαδή του οργανισμού θεωρείται ότι απειλείται. Το άτομο βιώνει στρες, όταν αισθάνεται αδυναμία να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις του περιβάλλοντος του. Εκτός από το αρνητικό στρες – «distress», υπάρχει και το στρες με αποδεδειγμένα θετικά αποτελέσματα για τον ανθρώπινο οργανισμό, το «eustress». Όταν δηλαδή το στρες εκδηλώνεται έως κάποιο βαθμό έντασης, προστατεύει τον άνθρωπο από κινδύνους αλλά και τον διατηρεί σε εγρήγορση.

  • Επεξεργασμένες τροφές

    415

    Δεν είναι εύκολο να τρώει κανείς υγιεινές διατροφικές επιλογές σε έναν κόσμο γεμάτο ανθυγιεινές προτάσεις που έχουν υπέροχη γεύση, ωραία όψη, πωλούνται παντού και διαφημίζονται συνεχώς. Οι άνθρωποι έχουν εύκολη πρόσβαση σε μια φτωχή δίαιτα- πλούσιες θερμιδικά και εύγευστες τροφές, οι οποίες διατίθενται παντού, με χαμηλό κόστος και με ευρεία προώθηση. Αυτά τα συστατικά προάγουν μια προβλεπόμενη, κατανοητή και αναπόφευκτη συνέπεια: μια επιδημία ασθενειών (στεφανιοπάθεια, διαβήτης τύπου 2, υπέρταση, καρκίνος, παχυσαρκία) οι οποίες σχετίζονται με την κακή διατροφή.

  • Το παιδί δεν πίνει το γάλα του…

    412

    Πρωινό ξύπνημα, ετοιμασία για το σχολείο και κλάματα από τα παιδιά που αρνούνται πεισματικά να πιουν το γάλα τους… Γνωστή σκηνή που επαναλαμβάνεται τακτικά στις περισσότερες οικογένειες.  Τι συμβαίνει πραγματικά; Δεν τους αρέσει το γάλα, το έχουν συνδυάσει με το σχολείο ή μήπως κάτι παραπάνω; 

  • Κρέας ναι, λιπαρά όχι!

    410

    H επιλογή άπαχου κρέατος είναι ένας καλός τρόπος προκειμένου να μειωθούν εύκολα τα λιπαρά στη διατροφή του παιδιού χωρίς να υποτιμάται η γεύση. Ακουλουθήστε τις οδηγίες του πίνακα 1, όταν διαλέγετε και μαγειρεύετε κρέας για το παιδί σας,

    Στα περισσότερα παιδιά αρέσουν τα μπιφτέκια. Ακόμα όμως, και αν αγοράζετε απολύτως άπαχο κιμά, αυτός περιέχει αρκετό λίπος, το οποίο μπορεί να επιβαρύνει το ημερήσιο σύνολο σε λιπαρά.

  • Υγιεινή διατροφή για τα παιδιά σας

     

    371

    Τα παιδιά χρειάζονται συχνά και υγιεινά γεύματα για να έχουν αρκετή ενέργεια, να μεγαλώσουν σωστά και να βελτιώσουν την ικανότητα τους για μάθηση. Σημαντικό είναι εσείς ως γονείς να βοηθήσετε τα παιδιά να τρέφονται σωστά και υγιεινά. 
     
    Τι πρέπει όμως να κάνετε για να βοηθήσετε τα παιδιά σας;
     

  • Μείωση της παιδικής παχυσαρκίας μέσω ενίσχυσης της αυτοεκτίμησης

    359

    Κατά την παιδική κι εφηβική ηλικία τα παιδιά προσπαθούν να διαμορφώσουν την ταυτότητας τους και να συμφιλιωθούν με την εικόνα του σώματος τους. Σε αυτό διαδραματίζει σημαντικό ρόλο η έννοια της αυτό-εκτίμησης, την οποία απαιτείται να ενισχύει κάθε παρέμβαση που σκοπεύει στη μείωση του βάρους.

  • Υιοθετήσαμε μία τίγρη!

    357

    Η ΤΡΟΦΟΥΠΟΛΗ και το περιοδικό μας "Διατροφούληδες" στηρίζει την αξιόλογη προσπάθεια της WWF.

  • Προβλήματα σακχάρου αίματος

    355

    Πολύ στενά με την παχυσαρκία και με μια σειρά συναισθηματικών προβλημάτων και διαταραχών της υγείας είναι η μη ισορροπία του σακχάρου. Αυτό σήμερα είναι πρόβλημα για πολλά παιδιά, κυριώς γιατί η διατροφή τους είναι πλούσια σε σάκχαρα και επεξεργασμένους υδατάνθρακες.
    Eίναι πολύ σημαντικό να γνωρίζετε αν το παιδί σας αντιμετωπίζει πρόβλημα με το σάκχαρό του. Και για να το καταλάβετε αυτό, θα πρέπει να παρατηρήσετε τη συμπεριφορά του παιδιού σας και να σημειώσετε τα ακόλουθα:
  • Παιδική παχυσαρκία: ποιος είναι ο ρόλος της οικογένειας;

    354

    Η παιδική παχυσαρκία αποτελεί ένα φαινόμενο που λαμβάνει ανησυχητικές διαστάσεις σε παγκόσμιο επίπεδο. Στη χώρα μας, 4 στα 10 παιδιά ηλικίας κάτω των 10 ετών είναι παχύσαρκα, ενώ το 25 με 75% των παχύσαρκων παιδιών και εφήβων θα γίνουν παχύσαρκοι ενήλικες. Αλήθεια, τι έχει αλλάξει στις συνήθειές μας και πόσο ευθύνεται η ίδια η οικογένεια;

     

  • Tροποποιήστε τις αγαπημένες σας συνταγές ακολουθώντας 7 απλές συμβουλές

    351

    Μήπως το αγαπημένο φαγητό της οικογένειας είναι πολύ βαρύ και με πολλά λιπαρά; Ανακαλύψτε τεχνικές λάιτ μαγειρικής σε ειδικά βιβλία συνταγών. Παρακάτω σας παρουσιάζονται οι 7 βασικότερες συμβουλές:

  • Η διατροφή στην βρεφική ηλικία

    348

    Η βρεφική ηλικία αντιστοιχεί στο πρώτο χρόνο της ζωής του ανθρώπου. Τότε το βρέφος αναπτύσσεται πιο γρήγορα από κάθε άλλη ηλικία. Το βάρος του βρέφους, τους πρώτους 4 μήνες διπλασιάζεται και μέχρι το τέλος του πρώτου χρόνου έχει γίνει τριπλάσιο από αυτό που γεννήθηκε. Έχει λοιπόν ανάγκη από όλα τα θρεπτικά συστατικά των τροφών.

  • Tips για το ιδανικό παιδικό γεύμα

    333

    Είναι πολλές οι φορές που νευριάζεις και φωνάζεις για να φάει το μικρό σου και στο τέλος αγανακτείς, αφού σου λέει συνέχεια “όχι”. Η σωστή διατροφή όμως είναι πολύ σημαντική για τον οργανισμό του και θα πρέπει να περιλαμβάνει όλες τι τροφές.
  • Η σημασία της διατροφής στην παιδική ηλικία

    331

    Η σωστή διατροφή κατά την παιδική ηλικία αποτελεί την βάση για την ανάπτυξη ενός υγιούς οργανισμού κατά την ενήλικη ζωή. Οι ανάγκες καθορίζονται σύμφωνα με τις απαιτήσεις του οργανισμού σε ενέργεια. Οι απαιτήσεις αυτές αφορούν την σωστή ανάπτυξη τόσο του εγκεφάλου, των οργάνων του αλλά και της οστική του μάζας. Οι ανάγκες αυτές διαφοροποιούνται σύμφωνα με το φύλο κατά την εφηβεία αλλά στα παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας οι απαιτήσεις είναι παρόμοιες. 

  • Νικητές 7ου τεύχους του περιοδικού "Διατροφούληδες"

    Οι νικητές των διαγωνισμών του τεύχους 7 του περιοδικού μας "Διατροφούληδες" είναι οι εξής:

    329

     

  • Παιδική παχυσαρκία

    24 Οκτωβρίου: Παγκόσμια ήμερα κατά της παχυσαρκίας

     

    319

    Παχυσαρκία ορίζεται η κατάσταση μεγάλης συσσώρευσης λίπους στο σώμα, ώστε να θέτει σε κίνδυνο την υγεία του ατόμου. Η παιδική παχυσαρκία αυξάνεται σε όλη την Ευρώπη, αποτελώντας πλέον μια από τις συνήθεις χρόνιες παιδικές ασθένειες. Αποτελεί παγκόσμιο πρόβλημα, αφού φαίνεται ότι σημαντικό ποσοστό των παιδιών προσχολικής και σχολικής ηλικίας σε όλο τον κόσμο είναι υπέρβαρα.
  • Πώς θα κάνετε τα παιδιά σας να τρώνε τα λαχανικά

    312

    Οι διατροφικές συνήθειες που θα ακολουθήσουμε στη ζωή μας εξαρτώνται πολύ από τις συνήθειες που αποκτούμε στην παιδική ηλικία. Είναι πολύ σημαντικό τα παιδιά να αποκτήσουν από μικρά υγιεινές διατροφικές συνήθειες και κυρίως να εμπλουτίσουν το διαιτολόγιο τους με λαχανικά, τα οποία παρέχουν πολύτιμες βιταμίνες και ανόργανες ουσίες. Ακόμη περιέχουν φυτικές ίνες που συμβάλλουν στην καλή λειτουργία του εντέρου.

    Κάποιοι τρόποι που μπορεί το παιδί σας να μάθει να τρώει λαχανικά είναι οι εξής: