Παιδική Στοματική Υγιεινή, με τα προϊόντα της FREZYDERM για κάθε ανάγκη. Αποτελεσματική προστασία και καθημερινή Φροντίδα. Ανακάλυψε τα!

Newsletter

Γραφτείτε στο μηνιαίο ηλεκτρονικό ενημερωτικό έντυπο για τα νέα και τις δραστηριότητες της Τροφούπολης!

Συλλογή ανεξάρτητου περιεχόμενου

ΕΙΣΟΔΟΣ

Πρόσφατα Άρθρα & Νέα

  • Χαμηλότερο I.Q. τα παιδιά που τρέφονται ανθυγιεινά!

    264

    Τα παιδιά που μεγαλώνουν με χάμπουργκερ, τηγανητές πατάτες και κάθε είδους πρόχειρα φαγητά έχουν χαμηλότερο δείκτη νοημοσύνης απ’ ό,τι εκείνα που μεγαλώνουν με φρεσκομαγειρεμένο φαγητό, προειδοποιούν επιστήμονες από το Λονδίνο.
     
    Σε μελέτη που πραγματοποίησαν σε 4.000 παιδιά ηλικίας 3 έως 5 ετών, διαπίστωσαν ότι η διατροφή στις τρυφερές ηλικίες μπορεί να επηρεάσει την νοητική ικανότητα και ανάπτυξη.
  • Διατροφή & γρίπη

    262

    Κάθε χρόνο όλος ο κόσμος ταλαιπωρείται από κάποιο ελαφρύ κρυολόγημα ή γρίπη. Ευτυχώς, υπάρχουν τρόποι να αποφύγουμε ή έστω να ελαχιστοποιήσουμε τις πιθανότητες εμφάνισης μίας γρίπης. Σε αυτή την μάχη, τα σημαντικότερα όπλα μας είναι η κατάλληλη διατροφή και η αύξηση της σωματικής δραστηριότητας.
  • Παράγοντες που επηρεάζουν τη διατροφική συμπεριφορά των εφήβων

    240

    Οι παράγοντες που επηρεάζουν τις διατροφικές συνήθειες των εφήβων είναι ποικίλοι. Το διατροφικό περιβάλλον που παρέχουν οι γονείς στα παιδιά τους, ξεκινώντας από την ηλικία των 3-4 χρόνων, διαμορφώνει τις διατροφικές τους συνήθειες σε μεγάλο βαθμό. Έτσι ένα παιδί που σε μικρή ηλικία τρώει φρούτα και λαχανικά καθημερινά, το πιθανότερο είναι να συνεχίσει να τα περιλαμβάνει στη διατροφή του και έφηβος. Αντίθετα αν κάποιο παιδί τρώει σε μικρή ηλικία πληθώρα τροφών πλούσιων σε λίπος και ζάχαρη, όπως είναι τα γλυκά και το έτοιμο φαγητό δύσκολα στην εφηβεία θα αλλάξει διατροφικές συνήθειες.

  • Eπιλέξτε σωστά όταν τρώτε έξω ή όποτε φέρνετε έτοιμο φαγητό στο σπίτι

    190

    Eίναι γεγονός ότι στις μέρες μας οι άνθρωποι τρώνε έξω περισσότερο από κάθε άλλη εποχή. Το φαγητό έξω δε θεωρείται πια μια δραστηριότητα για τον ελεύθερο χρόνο, αλλά ένα ουσιαστικό μέρος της ζωής μας. To να τρώμε έξω δεν είναι κακό. Αν όμως τρώμε έξω συχνά και κάνουμε κακές επιλογές τροφίμων ή τρώμε υπερμεγέθεις μερίδες, δεν τρεφόμαστε σωστά για τις θερμίδες που παίρνουμε, ούτε εμείς, αλλά ούτε και το παιδί μας. 

  • Νικητές 5ου & 6ου τεύχους του περιοδικού "Διατροφούληδες"

    Οι νικητές των διαγωνισμών του 5ου & 6ου Τεύχους του περιοδικού της Τροφούπολης "Διατροφούληδες" είναι οι παρακάτω (αναφέρονται με το όνομα που εμφανίζονται στο facebook):

     

    184

     

    185

  • Εξασφαλίστε υποστήριξη στην προσπάθεια που κάνετε

    164

    Εσείς και η οικογένειά σας θα πρέπει να επωμιστείτε την ευθύνη της υποστήριξης του υπέρβαρου παιδιού σας όσο θα περνάει από κάποιες δύσκολες φάσεις. Αλλά είναι εξίσου σημαντικό να έχετε και οι δυο σας (εσείς και το παιδί σας) συναισθηματική υποστήριξη και ενθάρρυνση όσο θα είστε στη διαδικασία της αλλαγής των συνηθειών διατροφής και άσκησης.

  • Tι κάνουμε όταν το παιδί μας είναι υπέρβαρο

    163

    Ο κύριος στόχος μας είναι να σταματήσει να παίρνει βάρος και να παραμένει σταθερό στα κιλά του καθώς μεγαλώνει. Τα παιδιά, επειδή χρειάζονται θρεπτικά συστατικά για την ανάπτυξή τους, δεν πρέπει να υποβάλλονται σε δίαιτα.

    Αν ένα παιδί έχει περάσει την εφηβεία, τότε ο στόχος είναι να χάσει βάρος, επικεντρώνοντας όμως στα ακόλουθα:

    - Να βελτιώσει τις διατροφικές του συνήθειες και να ασκείται.

    - Να μειώσει ό,τι απειλεί την υγεία του, δηλαδή υψηλή χοληστερίνη, τριγλυκερίδια, υψηλή πίεση και άλλα.

  • Καταφυγή στο φαγητό

    161

    Τα παιδιά συχνά τρώνε για να καλύψουν το συναισθηματικό κενό που νιώθουν μέσα τους, όπως και οι ενήλικες άλλωστε. Η πολυφαγία θεωρείται συχνά διατροφική ανωμαλία. Δεν είναι περίεργο που τα παιδιά το ρίχνουν στο φαγητό για να νιώσουν καλά. 

  • Σπίτια με λιγότερα λιπαρά

    162

    Παρακάτω ακολουθούν μερικές απλές συμβουλές, οι οποίες θα φέρουν ολόκληρη την οικογένεια στο δρόμο της υγείας.

     

    - Εφοδιαστείτε με μυρωδάτα ξύδια και χρησιμοποιήστε τα για επιπλέον γεύση.

    - Να έχετε σκόρδο και αποξηραμένες ντομάτες (όχι αυτές σε λάδι) στο ντουλάπι για γρήγορες πινελιές γεύσης σχεδόν σε όλα τα πιάτα.

    - Να βάζετε 2 ασπράδια αυγών για κάθε ολόκληρο αυγό της συνταγής.

  • Σχολική άρνηση του παιδιού

    148

    ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΤΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΧΟΛΙΚΗ ΑΡΝΗΣΗ

    Ο όρος «Σχολική άρνηση» του παιδιού αναφέρεται στην ακούσια μη παρακολούθηση του σχολείου, που συνοδεύεται με άγχος και συχνά με καταθλιπτική διάθεση. 

  • Τρώμε όλοι μαζί

    143

    Ένας από τους πιο σημαντικούς τρόπους για να εφαρμόσετε ένα υγιεινό διατροφικό πρόγραμμα και να γνωρίζετε τι τρώει το παιδί σας είναι να κάθεστε όλοι μαζί η οικογένεια στο τραπέζι και να τρώτε. 

     

    Είναι εύκολο να καταλάβει κανείς ότι η οικογενειακή συγκέντρωση στο τραπέζι είναι συνδεδεμένη με την απώλεια βάρους των παιδιών, με την πρόσληψη περισσότερων υγιεινών τροφών, όπως είναι τα φρούτα και τα λαχανικά και με αύξηση της αυτοεκτίμησής τους. 
  • Ισορροπημένη Διατροφή και όχι δίαιτες

    144

    Το φαγητό που σερβίρετε στο παιδί σας θα πρέπει να είναι το ίδιο με της υπόλοιπης οικογένειας (νόστιμο, θρεπτικό και υγιεινό) με όσο το δυνατό λιγότερα επιβαρυντικά στοιχεία (λίπος, ζάχαρη και αλάτι), τα οποία θα το οδηγήσουν στην πρόσληψη επιπλέον βάρους. 

     

    Η όλη λογική του υγιεινού προγράμματος είναι να διασφαλίσετε ότι το παιδί σας ξέρει να τρέφεται υγιεινά και ότι αυτό θα του γίνει τρόπος ζωής. 

  • Το παιδί σας παίρνει αρκετές φυτικές ίνες;

    145

    Οι φυτικές ίνες  αποτελούν ένα πολύ σημαντικό κομμάτι της διατροφής του παιδιού σας. Πρόκειται για συστατικά φυτικών τροφών που διασχίζουν τον γαστρεντερικό σωλήνα και δεν απορροφώνται από το λεπτό έντερο, δρουν όμως στο παχύ έντερο και ωφελούν σημαντικά την υγεία.

     

  • Δωρεάν συμβουλές διατροφής για παιδιά από την ΤΡΟΦΟΥΠΟΛΗ

    135

     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
    Το έργο της ΤΡΟΦΟΥΠΟΛΗΣ συνεχίζεται δυναμικά!
  • Πώς να μαγειρέψετε υγιεινά και οικονομικά

     

    342
    Οι καιροί είναι δύσκολοι οικονομικά για όλους αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι είναι αδύνατο να προσέξουμε τη διατροφή μας. Δεν χρειάζεται ιδιαίτερες γνώσεις για να το επιτύχουμε αυτό αλλά προγραμματισμό και οργάνωση της οικιακής μας οικονομίας και της διατροφής όλης της οικογένειας.
  • Νικητές 4ου τεύχους του περιοδικού "Διατροφούληδες & Τροφούληδες"

    Οι νικητές του διαγωνισμού του 4ου Τεύχους του περιοδικού της Τροφούπολης "Διατροφούληδες & Τροφούληδες" είναι οι παρακάτω, οι οποίοι και θα ειδοποιηθούν τηλεφωνικά σχετικά με την παραλαβή των δώρων τους:

  • Τα γλυκά ως τρόπος ανταμοιβής προς τα παιδιά

     

    340

    Τα γλυκά προσφέρονται συχνά στα παιδιά ως επιβράβευση για μια καλή συμπεριφορά τους. Είναι μια τακτική εύκολη, γρήγορη και οικονομική. Όμως, η χρήση των γλυκών με τον τρόπο αυτό θεωρείται λανθασμένη καθώς τα οφέλη είναι λιγότερα από τα προβλήματα που μπορεί να δημιουργήσει. Είναι παράλογο να προωθούμε στα παιδιά μας την υγιεινή διατροφή ενώ ταυτόχρονα ανταμείβουμε την καλή συμπεριφορά με ένα ανθυγιεινό τρόφιμο.
     
    Γιατί η επιβράβευση με γλυκά θεωρείται λανθασμένη τακτική;
  • Ιδέες για έξυπνα σνακ

    337

    Τα παιδιά έχουν την τάση να τσιμπολογάνε κατά τη διάρκεια της ημέρας είτε γιατί όντως πεινάνε ή το κάνουν απλά από λαιμαργία. Συνήθως αυτά τα τσιμπολογήματα δεν είναι και τα καλύτερα από άποψη θρεπτικής αξίας, ενώ ταυτόχρονα προσδίδουν και αρκετές επιπλέον θερμίδες, εκτοπίζοντας από τη διατροφή του παιδιού κάποιες άλλες πιο θρεπτικές τροφές (φρούτα, γαλακτοκομικά). Παρακάτω προτείνουμε ορισμένες γρήγορες, καλές και υγιεινές επιλογές σνακ, οι οποίες όχι μόνο θα χορτάσουν το παιδί, αλλά και θα του παρέχουν ποικιλία θρεπτικών συστατικών. Tα σνακ αυτά μπορείτε να τα προσφέρετε στο παιδί σας για δεκατιανό κολατσιό ή για απογευματινό σνακ.

  • Τι σημαίνει «Σωστή Ανατροφή»

    Άρθρο του Μπούγου Ιωάννη
    Ψυχολόγου

    Διεύθυνση γραφείου : Έβρου 12, πλατεία Μαβίλη
    Ταχ. Κώδ . : 16 122
    Τηλέφωνα : Γραφ.213 0226994, κιν. 6970 483588
    E-mail. : [email protected]

    114
                 Πράγματι ένας ζωντανός οργανισμός αναπτύσσεται και επιβιώνει αρκεί να του καλύπτονται οι βασικές του ανάγκες (σίτισης, στέγασης, κλπ) Στην περίπτωση των παιδιών ωστόσο τα πράγματα είναι διαφορετικά. Τα παιδιά δεν μεγαλώνουν μόνα τους, οι ανάγκες τους είναι πιο σύνθετες και σαφέστατα χρειάζονται πολλά περισσότερα. Τι είναι όμως τελικά αυτό που θα μας κάνει «πετυχημένους»  στο δύσκολο και συχνά σύνθετο έργο της ανατροφής τους. Πως θα μπορούσαμε να χτίσουμε μια θετική σχέση με τα παιδιά μας ; Πως θα καταφέρουμε να μεγαλώσουμε ώριμους και υπεύθυνους ενήλικες που μπορούν   μελλοντικά να αντεπεξέλθουν στον τόσο απαιτητικό σύγχρονο κόσμο;

  • ΝΕΡΟ: ένας σύμμαχος στην καθημερινότητά μας

    344

    Το νερό και η επαρκής κατανάλωσή του είναι ένα θέμα, που κυριαρχεί κατά καιρούς σε διάφορων ειδών συζητήσεις.  Καθώς όμως το καλοκαίρι πλησιάζει, και ο κίνδυνος να ανέβει ο υδράργυρος σε ιδιαίτερα υψηλές θερμοκρασίες είναι ορατός, οι συζητήσεις γύρω από αυτό όλο και αυξάνονται. Γιατί άραγε το νερό είναι τόσο σημαντικό; Τι είναι αυτό που το καθιστά τόσο καίριο σε μια εποχή όπως το καλοκαίρι;

    Το νερό είναι ένα από τα κύρια συστατικά του ανθρώπινου σώματος. Είναι απαραίτητο για μια πληθώρα φυσιολογικών λειτουργιών. Η πέψη, η απορρόφηση, η αποβολή θρεπτικών συστατικών, η λειτουργία των κυττάρων, η δομή και η λειτουργία του κυκλοφορικού και του πεπτικού συστήματος, η απορρόφηση των κραδασμών και βεβαίως, η διατήρηση της θερμοκρασίας του σώματος μέσω της θερμορύθμισης, χρειάζονται νερό.